Mittwoch, 25. Mai 2011

Die gute alte Zeit - My first *Meme*

OK - Die Zeit ist gekommen. 
Ich hab´ lange drüber nachgedacht - 
und dann ganz plötzlich, während ich diesen Post zu Ende schrieb,
hab´ ich mich entschieden 

MEINE ERSTE LINK-PARTY

zu starten:



Angefangen hat alles ganz harmlos:
Hab´ ein bisschen 
im Archiv von Dad rumgestöbert, 
nachdem ich *hier* motiviert wurde und 
hab´ das gefunden...
 
 





Ein bisschen Nostalgie!

Mein Dad hat sie mal alle eingescannt. 
Waren ursprünglich Dias. 
Die Technik ist schon cool...

Habt ihr auch noch solche Schätzchen? 

Dann freu´ ich mich ganz arg über eure Bilder!

Wenn ihr mögt, könnt ihr mein Bild mitnehmen.
If you like, take the button, that more people can be part of the memories. 

(Einfach den Code kopieren und mit HTML Gadget in eure Sidebar setzen.)







Leckeres für Mensch und Katze





Hier geht´s zum Link....
.
.
.
Link in to our meme and show some memories! 



Die Regeln kennt ihr ja von all den anderen Aktionen.
Einfach zurück verlinken, damit sich alle freuen! :)
Viel Spaß beim Stöbern... 

Kommentare:

  1. What wonderful photographs Tina!
    I especially like the second one!

    AntwortenLöschen
  2. Das ist ja total schööön und so alte Bilder habe ich ganz, ganz wenige :n
    Gut, dass du im Spam warst :c sonst hätte ich heute nicht mehr geschaut.
    Bin eine Nachteule und habe noch zu tun :p
    Na klar nehme ich dein Bild mit :o

    Grüßlis :s :s Marianne :g

    AntwortenLöschen
  3. Hi Tina -- I do want to scan some of my old pictures - but we are gettnig ready now to travel cross-country (from Florida to Oregon). When we get back to Oregon, where we will spend the summer months, I plan to do some scanning. (My old photo albums are in storate at our daughter's home there). If you are still doing this, I will love to join then -- I'll check back.

    I enjoyed your pictures and memories!

    AntwortenLöschen
  4. I don't have many old photos but am tempted to search for some. I love the last one - everyone all dressed for the cold looking out at ... something! And the posing with the sign is wonderful!

    AntwortenLöschen
  5. So beautiful Tina! Thanks for stopping by my blog!

    AntwortenLöschen
  6. Thank you for joining us with your signs photos! That one of you and your father(?) beside the sign was a stroke of brilliance! And I love the reflection in the first one.

    AntwortenLöschen
  7. Those are very nostalgic photographs. Thanks for sharing.

    AntwortenLöschen
  8. Nice photographs. I specially liked the one at lakeside(4th one)
    Thanks for visiting my blog.
    .
    .
    .
    shilpa

    AntwortenLöschen
  9. I just got a scanner and my summer project is to load up all the old photos
    you have inspired me even more
    beautiful photos

    AntwortenLöschen
  10. Hi Tina,
    Thanks for coming by!
    I like your photos very much, especially the two with the cute dog!

    I have some photos of my children when they were young, but very few from my own childhood. I wish you success in your party.

    AntwortenLöschen
  11. Old family pictures in sepia are so nostalgic. I treasure mine as I see too that yours are treasured as well.

    AntwortenLöschen
  12. Lovely photos and I send my post soon.

    AntwortenLöschen
  13. These are wonderfully nostalgic and beautiful photos. The one of the father/child posed beside the father/child sign is absolutely brilliant.

    I can't wait to find some childhood photos to scan - this sounds like so much fun!!!

    You should think of linking with Al's "Sunday Scans" this week as well - these would be perfect for his meme! He posts on Sunday and has the link open through Wednesday - http://sundayscans.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  14. Danke - die Bärchen sind hier her www.glitter-graphics.com :)

    AntwortenLöschen
  15. Beautiful photos and memories.
    Have a nice weekend. :o)

    AntwortenLöschen
  16. Fun shots! I also have a meme (Sunday Scans) where people can post links to scanned photos, I just started it a few weeks ago.

    AntwortenLöschen
  17. ach du liebe Zeit da muss ich aber mal nachgraben !
    I know that I have some, from my childhood but not a lot. On which day you want them ? Ich bin schon fully booked in pictures an jedem Wochentag.
    This is to be read in Gerglish.

    AntwortenLöschen
  18. Es gab eine Zeit lange her. Schöne :-)

    AntwortenLöschen
  19. Beautiful pictures!

    Have a nice day:)

    AntwortenLöschen
  20. Lovely photos and such memories! I wish my photos were here, but they are in storage in the USA for the moment. I might be able to talk my Mom into scanning a few ;)

    AntwortenLöschen
  21. A wonderful idea for a nostalgia post. I enjoyed going back in time with your family. A very nice job.

    AntwortenLöschen
  22. wonderful photos. i love the effect!

    AntwortenLöschen

♥lichen dank für eure lieben kommentare! ich freu´ mich ganz arg über jeden einzelnen!
thanx sooo much for all your lovely comments! i really appreciate every single word :)

♥ tina ♥